Съвет 1: Как се размножават динозаврите?

В южната част на Франция през 19 век откриха палеонтолозивкаменени яйца на динозаври. Само онези яйца са били слабо запазени, така че учените не успяха да определят точно типа динозаври, които бяха по-големи.

Как се размножават динозаврите?

В пустинята "Гоби" през 1923 г. учените открилисъединител на вкаменени яйца от праисторически гущери. Установено е, че яйцата са поставили няколко различни видове динозаври, а не един вид. Учените продължават да търсят южната част на Франция са носачки и за добра причина - стремежа си да успее изследователи са били в състояние да се намери повече от 200 яйца, възрастта на които възлизат на около 70 милиона години !. Струва си да се отбележи, че те са добре запазени, тъй като те са били под доста дебел слой от тиня. Динозавър гнездо в тези дни, най-вероятно, биват унищожавани navodneniem.Yaytsa бе за 10 различни видове динозаври. Те бяха с различни форми и размери. Някои бяха много големи и кръгли: дължината им беше 24 см, с капацитет до 3,5 литра. В гнездото имаше 12 яйца. Това гнездо е депресия с диаметър 1 метър (70 сантиметра). Giant, който отлага yaytsa70 милиона години, е hypselosaurus - така че помислете г. issledovateli.Pozzhe древните динозаври, открити в Южна Америка и Централна Азия. Сред находките са останки от динозаври малките, дори и техните констатации embriony.Eti довели до заключението, че динозаврите са били влечуги egglayers, което е, те се размножават като, например, сегашните крокодили. Друга констатация показва, че някои динозаври полагат грижи за малките си, vykarmlivaya, а някои са останали година. Съществуват доказателства, че някои видове динозаври са живи, не яйца.

Съвет 2: Какво беше преди - яйце или пиле

Какво стана първо - пиле или яйце? Този неспокоен проблем отдавна е притеснявал учени, мислители и обикновени филистимци. Загадката изглежда неразрешима, защото пилето изглежда от яйце, което е било свалено от птица, която също трябваше да се появи от яйцето. За да преодолеем този порочен кръг, трябва да си припомним парадоксите и логическите грешки, които съществуват в логиката, които придружават изводите.

Какво беше преди - яйце или пиле

Първите, които говорят за пилето и яйцетодревни гръцки мислители. Например, Аристотел твърди, че нито един от горните не е първичен, но се появява едновременно. Аналогия е едновременното появяване на двете страни на монетния мента. Съгласно съвременните научни данни, яйцето се появява пред кокошката, тъй като яйцепозицията се появява преди появата на птица. По този начин например, динозаврите и археоптериксите се умножават. Ако ние говорим за едно пиле яйце, в този случай, понятието "яйце" и "пиле" размити обем и от гледна точка на логиката и да се направят някои правилния извод, в този случай nelzya.V един от последните публична дискусия по тази тема присъстваха експерти -философ, генетичен учен и собственик на птицеферма. Участници се опитали да оправдаят своите становища, както от научна и практическа гледна точка еволюционни генетика zreniya.Spetsialist Джон Brukfild от Университета в Нотингам, заяви, че по време на живота на всяко животно генетичен материал остава непроменен. Следователно, първата птица, в праисторически времена, се превръща в модерно пиле, преди да съществува под формата на ембрион, който е бил вътре в яйцето. Живият организъм, скрит в черупката, вярва, че ученът има същата ДНК като бъдещата птица, излюпена от яйцето. Brookfield от това заключава, че от гледна точка на теорията на еволюцията е първият все още yaytso.S аргументи генетика, договорени с някои от другите участници в дискусията. Професор по философия в Университетския колеж в Лондон Дейвид Пъпайню обясни позицията си по-прости думи: първи мацка излюпени от едно яйце, така че предшества kuritsy.A Други учени обаче са учили образуването на черупката на яйцето, вярвам, че първото пиле дойде. Експерти от Университета на Британска град Шефилд, с помощта на мощен компютърен модел на външния вид на яйце на генетично ниво. Оказа се, че основната роля при образуването на черупката играе веществото ооклоридин или ОС-17. Без този протеин, произвеждан изключително от птичия организъм, яйцето няма да се роди. С други думи, за да получите първото яйце, пилето е необходимо, в който яйчниците произвеждат ovoklodenin.Ochevidno, че въпросът за кокошката и яйцето е по-риторичен и често се използва в преносен смисъл да се посочи undecidability проблем.

Съвет 3: Има ли папрат цвете?

Папратите са голяма група спорирастения, наброяващи повече от 11000 вида. Папратите растат на нашата планета дори във времена на динозаври. Тези растения винаги предизвикват интерес и много хора и легенди са свързани с тях.

Има ли папрат цвете?

Цветът на папрат в славянската митология емного имена - Перунов, номад, руптура на тревата, топлинен цвят. Това древно и загадъчно растение винаги изненадвало хората с необикновения си външен вид. Не беше ясно как папратът се възпроизвежда при липса на цъфтеж. Следователно, неговите неуловими цветове се приписват на магическите свойства. Най-известната легенда разказва за цветята на папрат, която се появява едва през нощта на Иван Купала. Който намери прекрасно цвете, много тайни знания ще му бъдат подчинени - той може да разбере езика на растенията и животните, ще види всички погребани съкровища, ще се отърве от всички злини. Но за да получите това цвете е много трудно. Дори ако успяхте да го намерите по-често в гората, все още не е нужно да се страхувате от злата сила, която защитава цветята. Необходимо е да останете безразлични към нейните трикове, не се страхувайте или избягайте, в противен случай има шанс да бъдат разкъсани от злите духове. Намирането на перунови пеперуди, трябва да очертаете кръг около вас, да запалите благословена свещ и да прочетете молитва. В допълнение, в ръцете трябва да е клонче от пелин от зли заклинания. Ако всичко е направено правилно, в полунощ ще започне гръмотевична буря, цветът ще се разтвори и злото ще стане активно. Без да обръщате внимание на това, трябва да обикаляте цветето назад три пъти, след което да го издърпате и да бягате у дома, без да се спирате и да гледате назад. За съжаление тази красива легенда е просто приказка. Пурпура няма да даде на някого своето цвете - биолозите отдавна са установили, че той възпроизвежда спори. На гърба на листата тези растения могат да видят тъмни ивици или точки. Това са Сарус - чанти, които съдържат най-малките спорове. В точното време Саурусът се пръска и узрелите спори се разпадат. Ново растение започва да расте, но само след много години ще достигне обичайния си размер. И все пак популярното вярване има някои основания. В нашите гори има две много редки папрати - един производител и един непознат. В сухо горещо време те изхвърлят жълтеникаво тясно ухо, като цветна четка. Разбира се, това не са цветя, а спориферната част на листа на дълга дръжка.

Съвет 4: Кои динозаври са най-големи

Самата дума "динозавър" (от гръцки -"Ужасен гущер") намеква за големия размер на тези праисторически животни. Сред жителите на планетата Земя срещна такива видове, чийто размер е наистина невероятно и страшно.

Кои динозаври бяха най-големи

Билкови динозаври

Повечето динозаври ядоха точнорастителна храна, благодарение на която и имаше висок растеж. Например, дължината на тялото на дипродокуса се приближаваше до 25 метра, а размерът на шията приличаше на средния растеж на дърветата, което позволи на тези животни да се похвали на горните листа на дърветата.

Все още имаше сеизмозавър, който успя да изпрати около сто килограма различни водорасли в стомаха за един ден. В същото време теглото му е само 130 тона. Този вид динозавър живее в дълбините на морето.

Месоядни динозаври

Fororakosovye - птици, уплашен ужас на мнозинаЖивотните от онова време в Южна Америка се считат за едни от най-големите. Подобно на съвременните щрауси, те не можеха да летят, но се движеха със същата скорост като гепардата. Тяхната глава (с дължина до един метър) и извитият клюн позволяват да поглъщат животно с размерите на куче или дори на кон.

Друг огромен летящ динозавър бешептеродактил. Само разтягането на птиците на птеросаура (или птеродактила) е до 15 метра. Те изненадват странните пропорции на тялото: дълги крака, клюн, шията с малък корем и къси крила.

Сред земните динозаври тиранозавърът не е най-големиятголям хищник. На първо място е спиноза с теглото си от 10 тона и увеличение от 17-18 метра. Само растеж на гърба му надвишава размера на мъж. Учените предполагат, че крокодилската муцуна може да бъде съдена на диетата си, която се състои от храна от риба и костенурки.